درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ 100 میلیون؟

درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ 100 میلیون؟

ساخت فروشگاه اینترنتی‌ یکی از راه‌های کسب و افزایش درآمد است ولی سوال اصلی صاحبان کسب و کار این است که یک فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد و افزایش درآمد آن چطور اتفاق می‌افتد. دانستن میزان درآمد فروشگاه اینترنتی به شما کمک می‌کند که بتوانید نگاه جامع‌تری به راه‌اندازی یک کسب و کار داشته باشید و باعث افزایش فروش در کسب و کار خود شوید.

سود فروش در سایت فروشگاهی چطور افزایش می‌یابد؟

درآمد فروشگاه اینترنتی

سود فروش در فروشگاه‌های اینترنتی وابسته به این است که چقدر برای رشد‌کردن، و درآمد‌های بالا‌تر صبور و مصمم باشید. اگر بخواهید کسب و کار آنلاین خود را داشته باشید، باید بدانید که درآمد فروشگاه اینترنتی در آغاز یک کسب و کار آنقدر زیاد نیست، و تا زمانی که به سوددهی برسد شما باید زمان زیادی را صرف تولید محتوا کنید. برای آن که آمار نسبتا دقیقی داشته باشید می‌توان گفت در طول سال اول شما فروش زیادی را نخواهید داشت اما بعد از سه الی چهار سال سود فروش شما تا ۱۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فروشگاه اینترنتی چقدر درآمد دارد؟

ساخت فروشگاه اینترنتی

همه ما برای ساخت فروشگاه اینترنتی نیاز به یک برآورد نسبی، نسبت به درآمد احتمالی داریم. بدون اعداد و ارقام راه‌اندازی یک کسب و کار عملی منطقی نیست. درآمد فروشگاه اینترنتی وابسته به میزان سرمایه و زمانی است که برای یک کسب و کار صرف شده است. یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند درآمدی از چند میلیون در ماه تا چند میلیارد داشته باشد.

برای مثال طبق بررسی واشنگتن پست در ۶ سال پیش تعداد سفارشات دیجی کالا حدود ۳۰۰۰ سفارش در روز و میانگین قیمتی آن‌ها چیزی در حدود ۶۰۰ هزار تومان بوده است. به طور میانگینی می‌توان گفت شما در یک فروشگاه اینترنتی، در ماه‌های اول شاید هیچ درآمدی نداشته باشید، اما بدیهی است که فروش‌های اول فروش‌های بعدی را به دنبال خواهند داشت. و به طور میانگین بعد از دو الی سه سال یک فروشگاه اینترنتی به سوددهی سرشار می‌رسد و بسته به نوع محصول، می‌تواند درآمدی در حدود ۳ الی ۴ میلیون در ماه داشته باشد.

در صورت ثابت قدم بودن در کارتان و ادامه حرکت‌تان به سمت موفقیت، و صرف زمان بر روی کسب و کار خود می‌توانید این مبلغ را به صورت تصاعدی افزایش دهید و این به معنی سود‌های چند ده میلیون تومانی برای یک فروشگاه اینترنتی است. افزایش فروش ۱۷۵ درصدی یک فروشگاه اینترنتی از سال سوم تا چهارم به معنای همین افزایش سود تصاعدی است.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی منطقی است؟

قطعا بله. دلیل آن این است که این روز‌ها سادگی و راحتی برای مشتریان بیشترین اهمیت را دارد و افراد تمایل‌شان را برای این که از خانه‌ی خود خارج شوند و به مغازه‌ها برای خرید بروند از دست داد‌ه‌اند. در نتیجه نقش فروشگاه‌های آنلاین این روز‌ها بیشتر از قبل شده است. در واقع این روز‌ها فروشگاه‌های آنلاین، بازیگران اصلی عرصه‌ی فروش در کشور‌های مختلف شده‌اند و دلیل آن نیز نفوذ اینترنت و راحتی طلبی در بین مردم است. در چنین دنیایی که فروشگاه‌های اینترنتی راحتی و سادگی را فراهم کرده‌اند می‌توان گفت ساخت فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه فیزیکی ، درآمد فروشگاه اینترنتی  یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد است.

چقدر زمان برای رسیدن یک فروشگاه به سوددهی لازم است؟

سود دهی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی برای رسیدن به درآمد و سود فروش مناسب نیازمند زمان‌اند. این که چقدر زمان برای رسیدن یک فروشگاه به موفقیت لازم است چیزی وابسته به زمانی است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود و پیشرفت آن صرف می‌کنید. و مورد مهم دیگر نیز سرمایه اولیه و مبلغی است که شما برای مارکتینگ در فروشگاه خود هزینه می‌کنید.

در واقع می‌توان گفت که ‌هزینه سایت فروشگاهی‌ که شامل تامین محصول و پرداخت هزینه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است تازه آغاز ماجراست.

کاری که شما باید در ادامه انجام دهید تا زمان رسیدن به سوددهی فروشگاه خود را کاهش دهید این است که سرمایه اولیه سایت خود و بودجه مارکتینگ خود را افزایش دهید تا به سودی که می‌خواهید برسید، و افزایش درآمد برای شما اتفاق بیافتد.

چند نکتۀ مهم در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی

نکته اول درآمد فروشگاه اینترنتی

آقای x فروشگاه اینترنتی خودش را به عنوان شغل دوم راه اندازی کرده است! به همین دلیل اصلا زمان خاصی صرف آن نمی‌کند. اگر قرار باشد تمرکز بیشتری برای گسترش آن بگذارد، مطمئنا درآمدش خیلی بیشتر می‌شود.

نکته دوم

محصولی که این دوست ما برای فروش انتخاب کرده، یک هدیه تبلیغاتی کوچک است. از طرفی خودش به عنوان یک واسطه عمل می‌کند. طبق اطلاعاتی که از نوع محصول دارم، فکر می‌کنم اگر قرار بر این بود علاوه بر فروش محصول، کار تولید را هم انجام بدهد، حدودا درآمدش دو برابر می‌شد.

نکته سوم

مزیت درآمد فروشگاه اینترنتی این است، که همیشه در حال افزایش است. یعنی مثل یک فروشگاه در فلان نقطه از بازار نیست، که نتوان از یک جایی به بعد برای افزایش فروش آن کار خاصی انجام داد. بلکه یک فروشگاه اینترنتی همیشه قابل توسعه است، محدودیتی برای افزایش مشتریان وجود ندارد و حتی در کمتر از یک هفته می‌توانید به اندازه یک انبار بزرگ به آن محصول اضافه کنید.

سه راهکار اصلی برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

در ادامه می‌خواهم چند نکته مهم و البته منتخب از این آموزش‌ها را به شما هم یاد بدهم. نکاتی که همۀ فروشگاه‌های پرفروش آن را رعایت می‌کنند.

1. بهینه سازی و سئو سایت

سئو فروشگاه اینترنتی

سئو یا SEO به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به زبان ساده، سئو همان چیزی است که باعث می‌شود وب سایت شما در نتایج جستجو کاربران در گوگل، نمایش داده شده و مخاطب جذب کند.

برای اینکه محصولات‌تان دیده شود، باید سایت‌تان سئو شده باشد. پیشنهاد می‌کنم از همین حالا در کنار فعالیتی که در تولید محتوای محصولات سایت دارید، زمانی را هم صرف مطالعه در مورد سئو و به مرور پیاده سازی آن روی وب سایت خودتان کنید.

2. نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ

نیچ مارکتینگ یا گوشه بازار نه صرفا یک راهکار برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی، بلکه یک تکنیک برای کوتاه کردن مسیر رسیدن به هدف است. اما معنی آن چیست؟

زمانی که شما در یک گوشه بازار فعالیت کنید، بدون نیاز به سرمایه آنچنانی، سریعا به یک برند قدرتمند تبدیل شده و به درآمدی می‌رسید که بتواند برای ادامه راه کمکتان کند و می توانید درآمد فروشگاه اینترنتی را افزایش دهید. از این جا به بعد می توانید با درآمد و اعتبار به دست آمده برای ورود به بقیه گوشه‌های بازار هم اقدام کنید.

این کار را به همۀ افرادی که با وجود دیجی کالا می ترسند وارد بازار شوند توصیه می‌کنیم. نیازی نیست فروشگاه‌تان را پر از محصول کنید. یک محصول خاص از آن را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی همان بگذارید.

نتیجه‌گیری

افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی یکی از اهداف هر کسب و کاریست که شعبه‌ای آنلاین برای کار خود دارد. سود فروش شما در ابتدای کار ‌ساخت فروشگاه اینترنتی‌ می‌تواند مبلغی کمتر از متوسط باشد اما با پافشاری شما بر روی اهدافتان این مبلغ به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. ساخت سایت فروشگاهی یکی از راه‌های افزایش فروش در یک کسب و کار است. پس برای افزایش درآمد خود ارزش قائل باشید تا بتوانید کسب و کاری موفق داشته باشید.متخصصان ما در طراحی سایت در اصفهان و فروشگاه اینترنتی پروژه های موفقی را انجام داده اند که میتوانند شما را برای ساخت فروشگاه اینترنتی ایده‌آلتان به شما کمک کنند


12 فروردین 1403