سئو محلی چیست؟۰ تا صد و بررسی Local Seo

سئو محلی چیست؟۰ تا صد و بررسی Local Seo

سئو محلی یا همان لوکال سئو عمل بهینه سازی یک وب سایت به منظور افزایش ترافیک و آگاهی از برند از جستجوی محلی است، به عبارتی اقداماتی است که باعث دیده شدن کسب و کار محلی و گسترش آنها شده و باعث افزایش فروش و بهبود کسب و کار شما می‌شود.

با توجه به افزایش تمایلات مردم به خرید و فروش اینترنتی انواع کالاهای لوکس و ضروری، نیاز به سئو و یافتن فرصت‌های جدید تجاری بیش از پیش به چشم می‌خورد.

رایج ترین مراحل لوکال سئو چیست؟

کارهای رایج مرتبط با سئوی محلی شامل یافتن کلمات کلیدی محلی و بهینه سازی نمایه کسب و کار شما در گوگل است. سرمایه‌ گذاران و صاحبان مشاغل برای دیده شدن و داشتن درآمد رضایت بخش و گسترش فعالیت خود در سطح آنلاین بهتر است بهینه سازی برای جستجوی محلی را در راس فعالیت خود قرار دهد.

برای درک ملموس‌ تر این موضوع بهتر است به نمونه ای اشاره داشته باشیم:

در بسیاری از موارد مخاطب شما دنبال محصول مورد نظرش در شهر خاصی می‌گردد. برای مثال شخصی به دنبال رستورانی در محدوده ی سکونت خود است و در گوگل عبارت “نزدیک ترین رستوران به من” یا “بهترین رستوران شهر من” را سرچ می‌کند.

در این زمان گوگل با استفاده از موقعیت مکانی دستگاه مورد استفاده (GPS دستگاه)، نتایج در اطراف کاربر را نشان خواهد داد و در این شرایط سیو محلی کاربرد خود را نمایان می‌ کند. در هنگام جستجوی کلید واژه‌های مرتبط، گوگل تمام تلاش خود را می کند تا مرتبط ترین و دقیق ترین نتایج محلی را بر اساس IP و منطقه ای که جستجوگر در آن قرار دارد، ارائه دهد و به طور خودکار نتایج محلی در ابتدا نمایش داده می‌شود و این باعث می‌شود کسب و کار شما سریع تر از بقیه مشاغل مرتبط دیده شود.

در نظر داشته باشید برای شروع لوکال سئو باید سایت شما در گوگل مپ ثبت شود و اطلاعات مکان و تماس شما به روز باشد. اگر شما هم به دنیال ثبت مکان و موقعیت مکانی خود در گوگل هستید می توانید مقاله ی مربوط به چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم را بخوانید.

آمار جالبی وجود دارد که نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷، حدود ۹۷ درصد مشتریان کسب‌وکارها، آنها را از طریق گوگل جستجو کرده اند و مسلم است که امروز این آمار افزایش چند برابری داشته است. براساس نتایج پژوهش‌ها، در می‌یابیم که ۸۲%  از مشتریان محلی برای یافتن کسب‌ و کارهای محلی و خرید از نزدیک ترین فروشگاه، از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند و ۶۴% آن ها موتورهای جستجو را به عنوان منبع اصلی یافتن کسب ‌و کارهای محلی می‌شناسند و این ارقام ضرورت سئو محلی در گسترش کسب و کار را نشان می‌دهد.

البته جالب است بدانید حدود ۹۰% مشتریان اعلام نمودند که در هنگام جستجوی مطلبی در گوگل، روی اولین مجموعه از نتایج کلیک می‌کنند.

سئو محلی چیست

مزایای سئو محلی چیست؟

یکی از مزایای لوکال سئو این است که به شما فرصت می دهد تا در فهرست‌های کسب و کار محلی قرار بگیرید و به طور بالقوه اعتبار و حتی رتبه بندی خود را افزایش دهید.

یکی دیگر از مزایای سئو محلی شناخته شدن کسب و کارتان در میان مردم است و مشتریان با دیدن محصولات و خدمات شما، حتی اگر امروز قصد خرید و بهره‌ مندی از خدماتتان را نداشته باشند، آن را به خاطر خواهند سپرد و در صورت نیاز  ، به سایت و  فروشگاه شما مراجعه می‌کنند یا حتی آن را به دوستان خود معرفی می‌ کنند.

در صورت رضایت مشتریان از خدمات دریافت شده از سوی شما، همکاری با شما را ادامه دار خواهند کرد و استفاده از خدمات شما را تکرار خواهند نمود. پیاده سازی و استفاده از سئو محلی به شما کمک می‌کند دید خود را افزایش دهید و ترافیک مرتبط تری را برای وب سایت یا صفحه خود ایجاد کنید و ترجیحات مردم نسبت به خرید آنلاین را به نفع خود تمام کرده و آن را تبدیل به فرصتی برای گسترش کسب و کار خود کنید.

تفاوت اصلی سئو سایت و لوکال سئو

سئو سایت و لوکال سئو دارای تفاوت‌هایی است. تمرکز سئو سایت غالبا بر بهبود بازدید سایت در مقیاس جهانی است اما دامنه فعالیت سئو محلی به عنوان یک تکنیک بازاریابی دیده شدن کسب و کار شما در مقیاس محلی و بهبود آن است.

البته در نظر داشته باشید قدرت جوامع محلی بسیار زیاد است و نباید از آن غافل شد.سئو محلی بصورت پیش فرض رایگان است. سئو محلی به شما کمک می‌کند تا بازدید بیشتری از سایت شما صورت گیرد و تماس بیشتری از سوی مشتریان داشته باشید.

در نظر داشته باشید هرچه رتبه سایت شما در موتور جستجوگر بالاتر باشد، ترافیک سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت و بازدید کنندگان سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. ایجاد اسکیما سئو محلی یا داده‌ های ساختار یافته موجب می‌شود گوگل اطلاعات دقیق تری از شما به دست آورد.

در حالی که کسب‌ و کار های موجود در سطح کلان و سراسر کشور برای رسیدن به نتایج عمیق با سئو عمومی و بازاریابی دیجیتال تلاش می‌کنند، شما می‌توانید با اجرای بهینه‌ سازی محلی، کسب‌و کار خود را رونق دهید و پیش از همه بدرخشید. یکی از مزایای سئو محلی این است که رقابت در آن بسیار کمتر از سئو عمومی است و این باعث می‌شود در منطقه خود بهترین شوید. بسیاری از افراد که تجربه ی خرید اینترنتی ندارند، ترجیح می‌دهند از خدمات و محصولات موسسه و فروشگاهی استفاده کنند که فاصله ی کمتری با آنها دارد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند به صورت حضوری پیگیر مشکل خود شوند، به عبارتی راحت تر به شما اعتماد می‌کنند. سئو حرفه‌ ای و محتوی مفید و دقیق بزرگ‌ ترین عامل اعتماد مشتریان به شما است.

کلمات کلیدی در سئو محلی

مهم‌ ترین عامل در لوکال سئو، نوشتن کلمات کلیدی و تگ‌ ها است. شما می‌بایست تمامی کلماتی که ممکن است مخاطب برای یافتن شما در گوگل جستجو کند را حدس بزنید و بیابید. برای یافتن این کلمات می‌توانید نام کسب و کارتان را در کنار شهر خود بیاورید و یا با سرچ در صفحات گوگل کلمات پیشنهادی را بیابید و از آنها استفاده کنید.

همچنین می‌ توانید در صفحات مشابه دنبال کلمات کلیدی که استفاده شده بهره بگیرید. اگر کسب و کار شما دارای شعب متنوعی در مکان‌ های گوناگون می‌باشد، بهتر است برای هر یک از شعب یک فرود و صفحه با کلمات کلیدی تشکیل دهید.

نظرات کاربران در لوکال سئو

یکی از نکات مثبت سئو محلی، نظرات کاربران در مورد خدمات و محصول شما می‌ باشد که کمک شایانی در کسب اطلاعاتی از سلیقه و ذائقه مشتری می‌کند. امروزه مشتریان پس از بازدید از صفحه ی کسب و کار شما، برای کسب اطمینان ازصداقت و کیفیت محصولات شما به بخش نظرات مشتریان مراجعه می‌کنند.

شما باید به نظرات کاربران توجه ویژه ای داشته باشید و در صورت نارضایتی، خلاها و عامل نارضایتی را برطرف کنید و به دنبال کسب رضایت مشتریان خود باشید. در نظر داشته باشید نظرات کاربران تاثیر بسزایی در ورودی سایت و فروش شما دارد. سئو در اصفهان یکی از معتبرترین خدماتی است که می‌توانید جهت ارتقا کسب و کار خود از آن بهره‌مند شوید.

سئو محلی

ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه ‎سازی سایت

بهینه‌سازی سایت یکی از مباحث مهمی است که با تحلیل کلمات کلیدی آغاز می‌شود. همچنین آنالیز فعالیت فروشگاه‌ها و کسب و کارهای مشابه و رقیب، ساختار صفحات و برطرف کردن مشکلات کدنویسی بخشی از فرآیند سئو و بهینه‌سازی سایت در اصفهان است که خدمت مشتریان ارائه می‌شود.

هدایت بازدیدکنندگان هدفمند که قصد خرید و بهره‌ مندی از خدمات شما را دارند و بالا بردن و افزایش ترافیک سایت یکی دیگر از نکات مثبت سئو و بهینه ‎سازی سایت است. محیط وب در سطح جهانی و محلی روز به روز در حال گسترش و تغییر است و حفظ جایگاه و ارتقا رتبه در پلتفرم گوگل با گذر زمان دشوارتر و حساس تر می‌شود و نیازمند راهنمایی متخصصان مربوطه برای یافتن همبستگی و ارائه راهنمایی‌های لازم است.

بهینه سازی و سئو حرفه‌ ای سایت نه تنها به دیده شدن بیشتر شما کمک می‌کند، بلکه موجب مطرح شدن و ارتقای برند شما می‌شود و فرصت رشد و کسب درآمد بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. طبق آمار کسب شده از سوی مخاطبان و کاربران، سه نتیجه ی اولی که در صفحه ی جستجوی گوگل وجود دارد، حدود ۴۰% از کلیک ها را به خود اختصاص داده است و بسیاری از سایر صفحات موجود هیچ‌گونه بازدیدی ندارند و این موضوع حساسیت کار را نشان می‌دهد.

اگر درست و با برنامه عمل نکنید، ممکن است هیچ نتیجه ای دریافت نکنید. با رعایت فاکتورها و اصول لازم در بحث سئو داخلی، می‎توان ضمن تولید و انتشار محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد نسبت به سئو خارجی جایگاه و رتبه دلخواه را بدست آورد. البته کسب جایگاه‌های نخست یک بخش ماجراست. رفتار و بازخورد کاربران مهم ترین عامل در حفظ جایگاه شما است و برخی الگوریتم‌های گوگل نظیر الگوریتم RankBrain همواره در حال آنالیز و بررسی رفتار و بازخورد مخاطبان در هنگام جستجو هستند و بطور خودکار و متناسب با رفتار کاربران رتبه بندی های سایت انجام می‌شود.

برای مثال اگر کاربری در فاصله  کوتاهی پس از ورود به سایت، از آن خارج شود و برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر خود از سایت دیگری استفاده کند، به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی برای مخاطب یک امتیاز منفی برای سایت مورد نظر از سوی گوگل در نظر گرفته می‌شود.


15 بهمن 1402