صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ نکات سئوی لندینگ پیج

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ نکات سئوی لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست؟

این سوالی است که امروز می خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم. صفحه فرود یا لندینگ پیج در اصل صفحاتی از وب سایت شما هستند که برای تبدیل ترافیک به سرنخ طراحی شده اند. آنها می توانند در مورد ویژگی های کسب وکار شما، خدمات، محصولات و مواردی از این دست تبلیغ کنند. به عنوان تیم طراحی سایت در اصفهان توصیه می کنیم که طراحی صفحه فرود سایت خود را به گونه ای انجام دهید تا کاربر نهایی را به کلیک بر روی دکمه ی CTA وب سایت متقاعد سازد. در واقع برخلاف دیگر صفحات وب، که معمولاً اهداف زیادی دارند، صفحات فرود باید با یک تمرکز یا هدف واحد طراحی شوند.

همچنین بر اساس تجربه تیم متخصص سئو در اصفهان یک صفحه فرود سئو شده می تواند در گوگل رتبه بالایی داشته باشد و این به معنای جذب ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر است. در این مقاله، ضمن معرفی صفحه فرود وب سایت، بهترین روش‌های سئو برای بهینه‌سازی صفحه فرود را نیز به اشتراک می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

برای بسیاری از وب سایت ها، صفحه فرود در واقع صفحه اصلی وب سایت است، زیرا این صفحه ای است که اغلب کاربران در نتایج  موتورهای جستجو بر روی آن کلیک می کنند. در حوزه دیجیتال مارکتینگ، صفحه فرود صفحه‌ای است که می‌خواهید کاربران هنگام کلیک کردن روی یک تبلیغ از کمپین‌های بازاریابی (چه لینک داخلی چه خارجی) آن را مشاهده کنند.

صفحات فرود هدف خاصی را دنبال می کنند. معمولاً تمام عناصر یک صفحه معمولی را ندارند. اما توسط متخصصان طراحی سایت به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا کاربران را به انجام یک عمل خاص (ارسال فرم، خرید محصول یا خدمات و غیره) هدایت کنند.

چرا سئو برای صفحه فرود اهمیت دارد؟

سئو صفحه فرود برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. به عبارت دیگر صفحات فرود که بر اساس بهترین شیوه های سئو بهینه سازی شده اند، ترافیک بیشتری را برای افرادی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند ارسال می کنند. رعایت نکات سئو در لندینگ پیج کمک می کند تا موتورهای جستجو هدف صفحه شما را بهتر درک کنند و آن را در نتایج جستجو بالاتر ببرند.

البته بهینه سازی صفحه فرود سایت، یک شبه نتیجه نمی دهد. بلکه زمان می برد تا بهبودهایی که در سایت خود ایجاد می کنید توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شوند. گاهی اوقات نتایج مورد علاقه ی شما بعد از چند ماه به دست می آید. بنابراین صبور باشید.

چگونه یک صفحه فرود بهینه شده داشته باشیم؟

۱-کلمات کلیدی خود را بشناسید:

قبل از شروع اجرای بهترین شیوه های سئو برای لندینگ پیج خود، ابتدا باید بدانید که کدام کلمات کلیدی با ارزش ترین و مرتبط ترین کلیدواژه های صنعت شما هستند. قبل از اینکه مستقیماً به سراغ ابزار جستجوی کلمات کلیدی بروید، سعی کنید چند کلمه کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را در گوگل جستجو کنید تا ببینید رقبای شما چگونه در این کلیدواژه ها رتبه گرفته اند.

در واقع هنگامی که این کار را انجام می دهید متوجه می شوید که کدام وب سایت ها قبلاً با کلمات کلیدی خاص صنعت شما رتبه گرفته اند و مقاله های منتشر شده در آنها در مورد چیست.

– بررسی صفحات فرود در سایت رقبا

بررسی صفحات فرود در سایت رقبایتان نشان می دهد که آنها روی چه چیزهایی تمرکز می کنند. همچنین به راحتی ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی قابل استفاده را ارائه می دهد.

این روش به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی انتخابی خود را دوباره ارزیابی کنید. بنابراین قطعا با پیدا کردن چند گزینه مرتبط و مؤثرتر، سئو سایت شما پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

معمولا کارشناسان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر اغلب چندین ایده را در گوگل تایپ می کنند تا لیست کوتاهی از عبارات مشابه را مشاهده نمایند. این لیست در اصل بر اساس آنچه کاربران اینترنت جستجو می کنند توسط گوگل پیشنهاد می شود. بنابراین استفاده از این کلمات کلیدی به نفع سئو سایت و کسب وکار آنلاین شما خواهد بود.

 

طراحی صفحه فرود خود را جذاب کنید:

سعی کنید یک صفحه فرود کاملا گیرا و جذاب داشته باشید و آن را به گونه ای طراحی کنید که کاملا خوانا و مرتب باشد. دقت به سایز فونت ها در متن و عناوین و همینطور نحوه چیدمان متن و تصاویر همگی در خوانایی یک صفحه فرود تاثیر می گذارند. یک متخصص طراحی سایت در اصفهان به شما در بهینه سازی هر چه بیستر ساختار صفحه فرود یا لندینگ پیج کمک می کند.

ایجاد محتوای جالب و معنادار، با افزودن دکمه های مناسب و قرار دادن آنها در مکان های قابل مشاهده، صفحه فرود شما را جذاب تر می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه با اینکه  لندینگ پیج چیست صحبت کردیم و دریافتیم نکات سئو برای صفحات فرود کاملاً به نکات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شباهت دارد. بسیار مهم است که از کلمات کلیدی قوی و ساختار یافته استفاده کنید و در عین حال کاربران را فراموش نکنید. هنگامی که همه این ها را در نظر داشته باشید، می توانید یک صفحه فرود سازگار با سئو ایجاد کنید و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

تعداد قابل توجهی از صاحبان کسب‌وکارها روی ایجاد وب‌سایت‌های صرفاً سئو شده تمرکز می‌کنند. اما باید بدانید که این کار وب سایت شما را برای موتورهای جستجو جعلی می کند. در نتیجه استراتژی های سئو سایت شما شکست می خورد. از کلمات کلیدی به صورت عاقلانه و طبیعی در صفحات لندینگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید کاربرانی که از صفحه فرود سایت شما بازدید می کنند ممکن است به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند. بنابراین به جای یک صفحه پر شده با کلمات کلیدی سعی کنید یک صفحه با مطالب مفید و کاربردی را به آنها ارائه دهید.


08 آبان 1402